miercuri, 4 ianuarie 2012

Revista Comorile Pamantului nr. 68 Stilbitul

Stilbitul este un zeolit des intalnit, ale carui cristale formeaza frecvent fascicule, iar ele pot creste impreuna in fenomenul de maclare. Stilbitul este un alumosilicat hidratat de sodiu si calciu, acesta are un luciu sticlos (vitros), desi unele esantioane pot avea un luciu perlat pe suprafetele de clivaj. El este, de obicei, alb dar poate fi si gri, roz, galben, brun sau roscat. Mineralul are o duritate intre 3.5 si 4 pe scara Mohs.



Stilbit din Romania : 

Stilbit - Copaceni, Cluj

Stilbit si calcit -  Valea Seaca, Baita Bihor, Ciclova

7 comentarii:

  1. Salut!
    Esti sigura ca in ultima poza e stilbit cu calcit,din Romania? Mie mi se pare ca este stilbit cu apofilit...din India.Din pacate unii comercianti vand asemenea piese si zic ca sunt romanesti.Sunt curios,pentru ca nu am auzit sa fie la noi piese de colectie.Ai date sigure privind provenienta?

    RăspundețiȘtergere
  2. Pozele au fost salvate in PC si chiar nu mai imi aduc aminte de pe ce site le-am luat. Stiu sigur ca era un site cu piese din Romania ale unor colectionari din strainatate. Eu voi mai cauta daca este si voi verifica.

    RăspundețiȘtergere
  3. Dupa cum am promis, am mai cautat si am gasit piesa care se gaseste la Muzeul de Istorie Naturala din Londra. Exista o controversa asupra locului de unde a fost extrasa. Pentru lamuriri suplimentare poti sa accesezi linkul de pe mindat : http://www.mindat.org/photo-315927.html

    RăspundețiȘtergere
  4. Superb esantion ai gasit, Iuliana! Felicitari!
    Eu am apofilit cu stilbit din India si n-am vazut niciodata romanesc de vanzare. Ma bucur sa le vad macar in pozele postate de tine.

    RăspundețiȘtergere
  5. La multi ani! Foarte frumos Iuliana ! Te felicit !

    RăspundețiȘtergere
  6. Frumoase esantioane! Blogul meu, daca esti interesata : lumeameacuadri.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere